WAAROM - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu WAAROM - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu

WAAROM

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

11 Januari 2015 | Bolivia, La Paz

Waarom ben ik zo naïef,
Waarom maak ik afspraken met mensen als zij deze toch niet nakomen.
Waarom zitten Dennis en ik weer uren eerder in de auto naar het werk omdat personeel niet op komt dagen, of uiteindelijk drie uur later aan komt wandelen alsof er niets aan de hand is en wel gewoon de starttijd van 08.00 uur op de urenlijst invult zonder enig blikken of blozen.
Waarom staan Dennis en ik zowel in de bediening als in de keuken op 1 januari omdat de gehele staff nog zo dronken is dat zij absoluut niet konden werken.
Waarom verwacht ik dat producten geleverd worden op de dag dat leveranciers het toezeggen.
Waarom verwacht ik dat mensen komen als zij een reservering in het restaurant maken.
Waarom heb ik het zo naar mijn zin hier, nou gewoon daarom !!!!!!
Waarom is er weer iedere dag een staking voor de deur en schiet men dynamiet de lucht in en verdrijft de politie de stakers met traangas en hebben wij daar weer last van in onze (dennis zijn) zaken.
Dennis en ik werken keihard momenteel maar hebben ook zo veel plezier samen en lachen om de situaties hier. En ik heb het al vaker geschreven iedere dag zeggen wij dan weer tegen elkaar Welcome to Bolivia.
Ik heb promotie gemaakt tot manager van The Steakhouse en heb zelfs complimenten van Dennis gehad over mijn inzet. Hij zal ongetwijfeld hierop reageren en beginnen te muiten maar dat is ook de manier waarop wij iedere dag met elkaar omgaan, veel muiten, veel grappen, veel lachen en hard werken.
Mijn Spaans gaat voor het eerst vooruit maar ik zal als manager in een restaurant met meer dan 10 man personeel waarvan niemand een woord Engels spreekt. Daar komt bij dat mijn band met mijn Spaanse lerares steeds beter wordt, of dit bijdraagt aan beter Spaans spreken weet ik echter niet maar wij hebben in ieder geval wel heel erg leuk contact samen.
Ik moet het hier verder bij laten want ik moet weer verder werken anders krijg ik klachten van mijn baas Dennis en verteld hij mij weer hoe ik in godsnaam tegen personeel kan zeggen dat zij harder moeten werken terwijl ik zelf met privé dingen bezig ben. Maar lees de ironie, juist DAAROM hebben wij het zo naar ons zin. En Dennis heeft ook niet door stil te zitten zoveel restaurants, bars, mode-winkels en een software-bedrijf voor elkaar gekregen. En tot slot, misschien hebben wij het hier ook zo leuk omdat buiten alle problemen die hier zijn, wij in ieder geval geen last hebben van radicale moslims die de meest achterlijke dingen doen. JE SUIS CHARLIE !!!!!!!!!!

• 12 Januari 2015 - 21:56

Peter:

Eindelijk weer een stukje van je! Met veel plezier gelezen! Houd vol vriend!