Tranquila - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu Tranquila - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu

Tranquila

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

13 Oktober 2014 | Bolivia, La Paz

Ieder mens heeft in zijn/haar leven zijn twijfels. Mijn verslagen schrijven op waarbenjij.nu ben ik zeer zeker begonnen om mijn eigen verhalen en belevenissen bij te houden. Verslagen die ik schrijf om later mijn eigen ervaringen en belevenissen nog eens terug te kunnen lezen en het mooie wat ik mee maak, na een klote periode in Nederland, te kunnen koesteren en misschien zelfs nog een beetje te kunnen herbeleven. Maar de druk werd hoger en hoger gezien de vele lezers die het bleek te hebben en wat mij uiteraard ook goed deed. Maar na mijn verhaaltje van vandaag zullen de lezers aantallen gaan afnemen want wie is er geïnteresseerd in saaie verhalen.

En wat heb ik vandaag een geweldige, maar dan ook meer dan heerlijke rustige (voor mij totaal niet saaie) dag gehad. Alcohol drinken lag al meer dan een dag stil in Bolivia en vandaag, zondag, was ook (buiten speciale vergunningen) verkeer ook nog eens verboden. Gisteren nog gewerkt en na het werk heerlijke curry met Dennis en familie gegeten maar vandaag was het een zondag zoals men het wenst in Spakenburg en omstreken. Niets mocht, geen verkeer, niet werken, niet sporten, geen alcohol en ga zo maar door. Ik ben altijd zwaar tegenstander van dit soort onzin geweest maar omdat ik sinds mijn vertrek vijf weken geleden in een totale roller coaster heb geleefd was ik vandaag verdomd blij met de verkiezingen. In bijna alle stukken hebben jullie wel iets over het verkeer terug kunnen lezen, nu voor het eerst (of eigenlijk toch wel weer) niet. Geen lawaai op straat, geen getoeter, geen smog, geen fanfare, geen trompet getoeter waar je helemaal gek van wordt, niets maar dan ook niets. Prachtig weer, gewandeld met de familie van Dennis, heerlijk cevize op straat gegeten, ruim een uur met mijn ouders geskyped, met de familie gebbq-ed in de tuin, Spaans geleerd. Kortom een rustige zondag zoals de gelovigen onder ons zeggen dat een zondag behoort te zijn. Ben het niet vaak met hen eens maar moet nu zeggen, whow wat een geweldige zondag.

Dit schrijvende op mijn bed op mijn eigen kamer om 20.50 uur hoor het verkeer weer loskomen, hoor weer de eerste dynamiet staven de lucht ingaan, eigenlijk hoor ik La Paz weer La Paz worden. Ik geef hier nu allerminst aan dat ik het niet naar mijn zin heb, ik geniet van het vreemde en rare leven in deze metropool, het moet ook niet te stil en rustig worden anders was ik niet zover afgereisd en was ik wel in Spakenburg gaan wonen. Maar dat wilde ik niet maar even rust na alles wat er in Nederland was gebeurd, na alle ervaringen die ik hier in de pas 5 weken dat ik van huis ben heb op mogen doen, dan was het voor mij een dag in de context van Lou Reed; It is such a perfect day !!!!!!

PS Kijk stikken wel weer uit naar de gekte die er morgen weer staat te gebeuren en het mogen drinken van een drankje na ruim drie dagen. Het moet ook niet te gezapig worden natuurlijk

  • 13 Oktober 2014 - 20:16

    Michel:

    Een saai verhaal kan ook leuk zijn. Ik ben benieuwd hoe het werken je bevalt. Daar horen we vast nog meer over. Ik wens je in ieder geval veel plezier.

  • 13 Oktober 2014 - 20:21

    Wieger:

    Wat een saai verhaal zeg! ;)

  • 28 Oktober 2014 - 17:26

    Robert Oranje:

    ook je saaie verhalen vind ik goed te pruimen
    ga lekker zo verder met schrijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Bolivia

Vanuit Peru nu eindelijk in La Paz, meer te lezen onder reisverslagen

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2015

Coroico

11 Januari 2015

WAAROM

12 December 2014

Feliz compleanos

12 November 2014

Dansen

10 November 2014

Smile
Niels

Nadere toelichting lijkt mij niet nodig, lezers kennen mij wel. Alleen moet ik er bij vermelden dat het sinds enige weken wel gaat om 'NUEVO NIELS' klaar voor een nieuwe uitdaging.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 15281

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 01 November 2015

Het vertrek

14 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia

Landen bezocht: