lawaai - Reisverslag uit Nazca, Peru van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu lawaai - Reisverslag uit Nazca, Peru van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu

lawaai

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

10 September 2014 | Peru, Nazca

Gisteren dus aangekomen in Nazca. Een plaats waar ik mijn hele leven nog nooit van had gehoord maar ondanks dat het een klein plaatsje is veranderde het ‚s avonds in een heksenketel. Maar ik ben er vanmorgen na een wandeling achtergekomen dat het ook in de ochtend al een hele belevenis is.

Nazca is bekend omdat ruim 2000 jaar geleden de Imca’s hele grote tekeningen in een totaal rotsachtig landschap hebben gemaakt. Waarom?? De imca’s zullen het geweten hebben maar tot op de dag van vandaag is het niet bekend waarom. De in het landschap uitgehakte tekeningen zijn zo groot dat ze eigenlijk alleen per vliegtuigje vanuit de lucht goed zichtbaar zijn. Dit kost vrijveel geld en laat ik maar aan mij voorbij gaan. Misschien hadden de imca’s niets te doen 2000 jaar geleden dat zij dit meesterwerk hebben gemaakt (stuk of 12 tekeningen van onder andere vogels en andere dieren) of hadden zij een vooruitziende blik dat dit 2000 jaar later wel eens goed zou zijn voor het toerisme in Nazca.

Ik kan het jullie in ieder geval niet vertellen. Het is hier nu prachtig weer maar gisteren heb ik al ervaren hoe het in La Paz zal zijn. Want Nazca is gelegen op 900 meter hoogte maar na zonsondergang ging het van 25 graden erg snel naar super fris, dit zal op 3600 tot 4100 meter hoogte in La Paz dus nog wel een tandje heftiger zijn.

Gisterenavond ergens gegeten en ondanks dat ik kip had besteld twijfel ik nog steeds of het kip was. Pollo betekent toch echt kip maar deze was van een totaal andere structuur dan ik gewend ben. Het smaakte heerlijk dus heb mij er verder maar niet druk om gemaakt. Alleen heb ik ieder uur van de dag wel weer een nieuwe belevenis, waar ik dacht wereldwijs te zijn na in Amerika, Azie en Afrika te zijn geweest moet ik volmondig toegeven dat ik dit dus niet was.

Lawaai is overigens hetgeen ik ook steeds ervaar. In Lima kon met toeteren maar hier toetert iedereen er ook lustig op los. Constant getoeter, de ene lang, de ander kort en weer een ander toetert weer het liefst in het ritme van wat Salsa muziek. Overal op straat ook speakers met muziek om het getoeter te overtreffen en op iedere hoek van de straat staat wel iemand wat te schreeuwen of hangt er iemand uit de auto die wat schreeuwt. Toen ik in bed lag en ik de stad rustiger hoorde worden namen de honden het over en hebben de gehele nacht voor mijn gevoel wel 100 honden de gehele nacht geblaft naar elkaar. Kortom best een gezellige boel hier hahaha

Ik voeg straks wat foto’s bij dit verhaal toe en hoop dat het enigszins overbrengt wat ik hier schrijf. Foto’s van de drukte op straat en een leuke markt waar de keuringsdienst in Nederland heel wat bekeuringen uitgedeeld zou hebben maar iedereen hier lekker zijn eten haalt.

Verder vandaag nog even bij het zwembad zitten waarna ik om 12.30 uur mijn kamer moet verlaten. Ik dan wederom lekker door Nazca ga wandelen lekker ga lunchen (benieuwd wat ik nu weer voorgeschoteld krijg) en ook vroeg in de avond nog wat eet. Om 20.00 uur moet ik bij de busterminal zijn voor vertrek van 20.50 uur naar Cusco. Deze reis gaat circa 15 uur duren. In Cusco moet ik morgen meteen op pad om te kijken en te hopen dat mijn vanuit Lima opgestuurde extra bagage daar is aangekomen. Als dit het geval is proberen of het vervolgens met de derde busreis wel mee mag want dit is een andere busonderneming dan de eerste twee reizen. Vanmorgen al een mail gestuurd maar nog geen antwoord. Anders hopen dat ik het vanaf daar naar La Paz door kan sturen.

In Cusco verblijf ik in een Hostel welke eigendom is van een zakenpartner van Dennis. Het hostel heet Wild Rover en heeft ook een vestiging in La Paz.
Ik heb het heel erg naar mijn zin en super super benieuwd wat La Paz mij gaat brengen, gisteren met Dennis gesproken en vernomen dat hij mij zaterdag mee op sleeptouw neemt en dat mij zondag ook iets bijzonders te wachten staat want dan hebben wij iets in de kerk, hetgeen wat iets is heeft hij mij nog niet verteld maar ik laat het net zoals heel veel andere dingen lekker op mij afkomen.

Adios amigos

  • 10 September 2014 - 18:25

    Marjon Dronkers:

    Iedere keer een feestje om je verslagen te lezen en de foto's te bekijken.op naar de volgende ervaringen,goede busreis en xxx

  • 10 September 2014 - 21:14

    Ray:

    Erg leuk die verslagen

  • 10 September 2014 - 22:39

    Robert Oranje:

    hallo niels ik zit nu je reisverslag door te lezen
    het lijkt net een avonturen film wat je meemaakt erg spannend
    geniet ervan van alle ervaringen die je meemaakt en nog een
    goede reis toegewenst
    groeten robert en monique

  • 10 September 2014 - 23:25

    Els Dronkers:

    Niels,je schrijft zo leuk alsof ik er zelf bij ben(behalve het lawaai en de andere geluiden!)
    Gaat allemaal nu gesmeerd,hopelijk ook je bagage...
    En dan maar genieten van wat je met Dennis gaat doen....
    Je tante die je verslagen leuk vind!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Nadere toelichting lijkt mij niet nodig, lezers kennen mij wel. Alleen moet ik er bij vermelden dat het sinds enige weken wel gaat om 'NUEVO NIELS' klaar voor een nieuwe uitdaging.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 15263

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 01 November 2015

Het vertrek

14 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia

Landen bezocht: