Mooie bustrip - Reisverslag uit Nazca, Peru van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu Mooie bustrip - Reisverslag uit Nazca, Peru van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu

Mooie bustrip

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

09 September 2014 | Peru, Nazca

Ruim op tijd was ik bij de busterminal na de eerste rustige taxitrip door Lima (was zo vroeg dat het nog rustig was op straat). Daar was het al snel gedaan met de rust want je wordt door iedereen aangesproken of je een taxi wilt. Best vreemd als zij jou net uit een taxi zien stappen en aankomt bij een busterminal maar ik zit nu onder de evenaar, het is hier nu ook winter dus de logica zal hier misschien ook andersom zijn. Denk niet dat je de enige bent die een bustour doet want er vertrekken per half uur zo’n bus of zes naar alle windstreken. Tussen nog een paar honderd andere reizigers moet je dus wegwijs zien te worden want het is niet zo geregeld als in Europa. Overigens was ik wel de enige met een koffer tussen een paar honderd mensen met afritsbroeken en grote rugtassen.

Vertrek was op de minuut af volgens planning en gelukkig had ik ondanks de waarschuwingen vooraf van het busbedrijf ook geen gezeur over het feit dat mijn koffer 27 kg ipv de toegestane 20 kg woog. Ok ik heb geleerd dat het heel goed helpt als je wat Soles (munteenheid in Peru) in je handen hebt.
Prachtige stoelen in de bus, mooi televisiescherm voor mij waar je zelfs gedurende de gehele reis op internet kan dus ik heb even de Telegraaf gelezen. Verder heb ik het uitgezet want films kijken kan ik thuis ook en wat ik hier om mij heen zie dat zie ik thuis zeker niet. Na ruim 1,5 uur rijden over de snelweg had ik het gevoel lima nog niet uit te zijn, of het nog Lima was dat weet ik niet maar triest was het zeer zeker, De ene sloppenwijk na de andere passeerden wij. Het enige wat men had vanuit hun krot was convisitas a la mer, met andere woorden uitzicht op zee.

Verder blijf ik mij verbazen wat je hier allemaal op de weg tegenkomt, laat ik zo zeggen APK kent men hier zeer zeker nog niet !!! Een auto die je hier veel ziet rijden is overigens de Kever en dan uiteraard niet de Beatle maar echt de oude kever en verder gaat alles wat wielen heeft en veel rook uit de uitlaat blaast de weg op.
Degene die denken dat ik negatief ben in mijn verhalen kan ik overigens zeggen dat dit allerminst het geval is. Ik heb het super naar mijn zin maar probeer jullie duidelijk te maken (en als herinnering voor mijzelf later) dat het totaal anders is dan al mijn bezoeken aan Marbella. Ik heb wel één overeenkomst ontdekt en dat is dat zij daar en ook hier Spaans spreken maar daar blijft het ook bij hahahaha. In Marbella zie je vanaf de weg constant golfbanen, hier golfplaten daken. Verder heb ik nog geen 1 huis gezien wat afgebouwd is, ieder huis steekt nog betongaas uit het dak of muren dus ik verwacht dat zij het ooit nog afmaken, alhoewel……..

De reis had twee tussenstoppen en ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal super gesmeerd en goed gecoördineerd verliep, dit terwijl structuur is iets wat sinds mijn landing nou niet het beeld is wat ik van Peru heb gekregen. Door diverse landschappen gereden maar het meest zand, heel heel heel veel zand. Ik heb bijna acht uur met verbazing en heel erg veel plezier naar alles zitten kijken en zonder te overdrijven kan ik zeggen dat ik het een super grote eer vind dit mee te mogen maken. Ik geniet er super van om zo te ontdekken, ondanks dat ik toch ook al in Thailand en Zuid Afrika was geweest, dat wij in Nederland toch verdomd gelukkig moeten zijn. Misschien wat klagen over het weer of het Nederlands elftal maar verder denk ik dat wij een stuk minder te klagen hebben dan degene die hier geboren zijn.

Nu in Nazca aangekomen in een heel leuk hotelletje, voor het eerst prachtig weer dus voordat ik weer verder op ontdekking ga denk ik dat ik heel even bij moet komen. Vertrek was 06.15 vanochtend uit het hotel en het is nu 16.20 uur dus was een lange maar interessante trip.

  • 09 September 2014 - 23:43

    Cees Dronkers:

    Vanuit een luxe bus met TV en internet het zand,armoede,golfplaten en oude auto's bekeken.Leuk te lezen.Prima ervaring maar blij dat ik hier zit.

  • 10 September 2014 - 00:47

    RAY:

    MOOI MAN PRACHTIGE ERVARINGEN TOCH.IK LEES HET GRAAG.

  • 10 September 2014 - 08:22

    Wieger:

    Mooie trip Niels! zal wel een hele ervaring zijn. veel plezier nog de komende dagen op weg naar Dennis!

  • 10 September 2014 - 13:08

    Els Dronkers:

    Wat een leuk verslag!! Ik begrijp wat je bedoeld met het verschil mrt Marbella !!
    Ga door met die leuke verslagen,en geniet ervan.

  • 13 September 2014 - 11:24

    Robert Oranje:

    hallo niels elke keer als ik je verslag lees denk ik kan je geen schrijver worden
    zoals je je reis verwoord zie ik in gedachten de dingen die je vertelt levendig voorbij komen
    en vaak zit ik in me eentje hardop te lachen om die droge humor van je
    bij deze wens ik je nog een goede reis en het ga je goed
    groeten robert oranje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Nadere toelichting lijkt mij niet nodig, lezers kennen mij wel. Alleen moet ik er bij vermelden dat het sinds enige weken wel gaat om 'NUEVO NIELS' klaar voor een nieuwe uitdaging.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 15274

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 01 November 2015

Het vertrek

14 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia

Landen bezocht: