Op zoek - Reisverslag uit Nazca, Peru van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu Op zoek - Reisverslag uit Nazca, Peru van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu

Op zoek

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

10 September 2014 | Peru, Nazca

Net weer een verhaal meegemaakt, wil ik toch nog kwijt wil. Jaap Lindenburg heeft hier in nasca een vriendin. Zij werkt op de luchthaven in souveniershop. Ik had filmpje bij jaap thuisgemaakt, niets bijzonders en ook maar 20 seconde. Met jaap afgesproken dat als ik haar zou tegenkomen dat ik het haar zou laten zien. Luchthaven ligt echter buiten nasca en omdat ik toch niet ging vliegen kwam het er in eerste instantie niet van. Ik had echter voor slechts 30 sole (10 euro) geluncht, 2 gangen incl drankje (weet niet wat voor sapje maar best lekker) en aangezien ik nog 6 uur moest doden voor de busreis toch maar taxi naar luchthaven genomen. Daar was zij niet dus schreeuwde chauffeur uit auto waar zij wel was naar de dames die daar zaten. Zij zou in nasca zitten op markt waar ik al 6 keer langs was gelopen. Dus weer terug met taxi, aldaar riep hij ook weer naar iedereen totdat een vrouw sjoege gaf. Zij was familie en vertelde dat zij thuis was. Ik vond het wel best allemaal toen maar de chauffeur niet dus in dat gammele oude hok al toeterend op zoek naar haar huis. Hij twee keer uitgestapt en vragen totdat wij voor een huis stonden waar ik de achternaam van haar zag staan. Ik hoorde een man wat brullen maar na het horen van amigo japi ging de deur open en meteen omhelzing en zoen. Was dit jaap zijn vriendin, nee!!! Haha, hermana m.a.w haar zus. Zus ook in de taxi en twee blokken verder zus daar op een deur trommelen. Oma deed open en begon mij te knuffelen, een meisje kwam uit school omhelsde mij en gaf mij een zoen. Een stoel werd vrijgemaakt en daar zat ik dan. Toen kwam eindelijk de vriendin van jaap, weer omhelzen en zoenen. Filmpje laten zien en zes keer moeten zeggen dat ik niet kon blijven eten. Wat een vriendelijke mensen!!!

Ik kreeg nog een t-shirt mee en na iedereen weer omhelsd te hebben weer in taxi gesprongen. Al dit heen en weer rijden met de taxi, zoeken en wachten heeft mij incl goede fooi 50 sole gekost. Ik denk ongeveer 15 euro.
Nou die 15 euro was het dubbel en dwars waard, wat een ervaring en ook weer ruim 1,5 uur van de 6 te wachten uren gevuld.

Jaap, ik kan je in ieder geval zeggen dat je zeer geliefd bent en dat zij super en super gastvrij naar mij waren en uitkijken naar je komst in november en ik uiteraard ook!!

De moeite die de chauffeur van de taxi deed was ongekend en op mijn verzoek heeft hij ook nog meer dan de standaard hoeveelheid getoeterd. Als communicatie stroef verloopt dan moet je samen toch om andere dingen lachen haha

Oh ja, het Nederlands elftal heet hier Naranja Mechanica. Weten jullie dat ook weer.

Hasta luego

  • 11 September 2014 - 11:49

    RAY:

    HALLO JE MAAKT ZO NOG IS WAT MEE. MISSCHIEN MOET JE WEL SCHRIJVER WORDEN

  • 13 September 2014 - 11:30

    Robert Oranje:

    wat een verhaal is dit ik blijf me verbazen over wat je allemaal meemaakt
    een genot om dit mee te mogen maken
    de groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Nadere toelichting lijkt mij niet nodig, lezers kennen mij wel. Alleen moet ik er bij vermelden dat het sinds enige weken wel gaat om 'NUEVO NIELS' klaar voor een nieuwe uitdaging.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 15276

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 01 November 2015

Het vertrek

14 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia

Landen bezocht: