Allemaal gewoon op je af laten komen - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu Allemaal gewoon op je af laten komen - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu

Allemaal gewoon op je af laten komen

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 September 2014 | Bolivia, La Paz

Gisterenavond zou ik nog op stap gaan met Dennis maar de indrukken, ervaringen, busreis maar voornamelijk de hoogte matten je af. Dennis en Karen gaven ook aan dat je in het begin veel moe bent. Maar kapot zijn na het uitpakken van een koffer is wel een vreemde gewaarwording. Dat je na het uitpakken al hijgend op bed moet gaan zitten en zit te hijgen of je de dam tot dam loop hebt gerend. Niet dat ik dat ooit heb gedaan maar ik heb ook nog nooit moeten bijkomen na het uitpakken van een koffer.
Maar ik dwaal af want ik zou dus met Dennis weggaan maar dat is er nooit van gekomen. Niels ging even een middagdutje doen welke tot 8 uur de volgende ochtend heeft geduurd.

Ik werd 's morgens door Dennis en zijn super lieve dochters uit bed getrommeld en moest haasten voor de commune die wij gingen bijwonen van de middelste zoon van de zus van Karen.

Eerst gingen wij met de eigen familie ontbijten buiten de deur, iets wat hier veel gebruikelijker is. Overigens zagen wij onderweg weer een optocht waarna Dennis aangaf dat er in La Paz meer feestdagen dan dagen in een jaar zijn, maar zo klopt er zo veel niet gaf hij aan. Zo is bij wet geregeld dat je 10 min te laat mag komen op je werk??????? Wen er maar aan, maak je er vooral niet te druk om en laat het op je afkomen was het advies.

Na het ontbijt naar de commune, zie foto's, en dan vallen die kleine en die lange blanke best op met zijn tweeën. Dan komt er nog bij dat wij beiden niet weglopen met de gewoontes en gebruiken welke horen bij het katholieke geloof en vaak ook bijdragen aan een lange zit.
Alleen smaakt sommige wijn in het buitenland heerlijk en thuis niet meer, smaakte dat gerecht op het terras tijdens je vakantie zo lekker maar ook thuis niet meer. Nu had ik het andersom en genoot ik van de bijeenkomst mede doordat wij te laat waren en het ook niet meer te lang duurde hahaha. Want iets met het thema het licht in je te zien schijnen moet bij mij ook niet te lang duren maar aan de andere kant heb ik gewoon genoten door simpelweg om mij heen te kijken en onverwacht te juichen omdat het voelde als een tribune bij een sportwedstrijd hahahaha
Na afloop heb ik veel mensen geknuffeld en gezoend die ik nog maar net had ontmoet en hen van harte gefeliciteerd met de commune van hun zoon, broer, neef, kennis etc etc.

Nadat hun zoon eindelijk zijn jurk na diverse foto's met de gehele familie uit kon trekken, waarbij ik nog aangaf dat ik die wel zou nemen maar dat zat er niet in want Niels moest met de gehele familie op de foto, vertrokken wij met de gehele familie naar een restaurant alwaar wij op deze heugelijke dag op de lunch werden getrakteerd. Van het ontbijt rolden wij dus in de lunch waarna wij met de familie mee naar huis zijn gegaan. Aldaar weer veel Spaanse woorden geleerd en door er midden in te zitten gaat luisteren al een stuk beter, praten blijft een probleem, iets waar ik bij de lezers zeker niet bekend om zal staan.

Dennis kreeg een mail dat er 's morgens een klant in één van zijn zaken (voor de deur) was overvallen dus zijn wij daar met zijn tweeën naar toegegaan om info te verkrijgen en personeel bij te staan. Op de rit ernaar toe enorm gelachen omdat ik zag dat in schemer/bijna donker zeker de helft van de weggebruikers de lampen niet aanheeft. Bij twee stoplichten die op rood stonden gaf Dennis aan dat deze altijd op rood staan??? Ook vertelde hij over APK, zijn auto is drie jaar oud en ik dacht dat hij mij in de maling nam. Ik maakte juist en grapje over APK omdat veel wat je hier ziet rijden bij ons never maar dan ook never de weg niet meer op mag. Hij had het desondanks al twee keer laten doen en de eerste keer deed de computer het niet en na uren wachten sloot men de zaak. De tweede keer deed de computer het weer niet en heeft hij uren gewacht en moest ook de nacht daar doorbrengen, hij heeft toen degene voor hem in de rij wat geld gegeven om op zijn auto te passen en is 's morgens weer teruggekomen maar moest toen ook weer uren wachten. Dit jaar heeft hij de apk keuring maar laten zitten, hij vond het wel best.

In één zaak kennisgemaakt met Belgische zakenpartner die er even doorheen zat en kostelijk gelachen om alle voorvallen waarom, allemaal dingen die wij in Nederland niet kennen en niet zullen gebeuren. Kort verteld, men doet gewoon waar men zin in heeft. Eigenlijk komt het over als heel droge engelse humor, soort Monty Python.

Lang verhaal vandaag, verslagen zullen korter gaan worden en straks ook zeker niet meer dagelijks. Maar grappige dingen zal ik zeker blijven vermelden.

Tot slot wil ik wel iedereen danken voor alle leuke, mooie en lieve berichten op mijn verslagen !!!!!

  • 15 September 2014 - 06:19

    Ray:

    Naar de kerk en niet zuipen dat gaat niet goed komen. He niels wel verslagen blijven maken want ze zijn leuk om te lezen. Bid ze

  • 15 September 2014 - 07:56

    Wieger:

    Niels, fijn dat je het zo naar je zin hebt! Volgens mij gaat wennen daar wel snel als ik het zo lees. Hoop niet dat je teveel last hebt van de hoogte in het begin. Houd ons op de hoogte met je leuke verslagen! we facetimen snel even! Gr aan de familie daar.

  • 15 September 2014 - 10:15

    Dani:

    Super leuk om te lezen! Wat een andere wereld zeg... Heel veel plezier

  • 15 September 2014 - 23:07

    Michel:

    Zolang je grappige dingen nog blijft vermelden, zal je misschien toch nog dagelijks een verslag moeten schrijven

  • 15 September 2014 - 23:14

    Michel:

    Ik zie dat mijn bericht maar voor de helft was geplaatst.
    Hier het vervolg: Ik lees je verslagen met veel plezier. Veel plezier verder en doe de groeten aan Dennis, Karen, Ayra en Kiara.

  • 16 September 2014 - 00:39

    Pw:

    Heb MN krant opgezegd en kijk dagelijks uit naar uit!:( hoe langer hoe beter!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Bolivia

Vanuit Peru nu eindelijk in La Paz, meer te lezen onder reisverslagen

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2015

Coroico

11 Januari 2015

WAAROM

12 December 2014

Feliz compleanos

12 November 2014

Dansen

10 November 2014

Smile
Niels

Nadere toelichting lijkt mij niet nodig, lezers kennen mij wel. Alleen moet ik er bij vermelden dat het sinds enige weken wel gaat om 'NUEVO NIELS' klaar voor een nieuwe uitdaging.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 15287

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 01 November 2015

Het vertrek

14 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia

Landen bezocht: