Weg van de snelweg - Reisverslag uit Villa Tunari, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu Weg van de snelweg - Reisverslag uit Villa Tunari, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu

Weg van de snelweg

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

01 Oktober 2014 | Bolivia, Villa Tunari

Nu ben ik toch al even in Bolivia en dacht het een beetje te gaan begrijpen. Maar ik denk nog veel en veel teveel als een Nederlander. Als mij wordt verteld dat wij vandaag maar twee uurtjes hoeven te rijden omdat het 146 km is over snelweg dan geloof ik dat. Ik vond twee uur nog lang voor 146 km snelweg maar goed ik begin te begrijpen dat het hier anders gaat. Alleen valt het dan weer tegen als je na een uur nog maar 32 km hebt gereden omdat er autobanden op de weg liggen, een begrafenisstoet met de oh zo bekende fanfare ook gezellig hun tijd nemen of omdat er weer stapels met takken liggen omdat er weer een vrachtwagen met pech staat. Overigens heb ik al diverse trucks gezien uit bijvoorbeeld Burg Haamstede en Raamsdonksveer en een trailer met Nederland erop. Laat ik zo zeggen, alles dat in Nederland niet meer mocht rijden staat hier uiteindelijk ook stil. Om nog even op de snelweg terug te komen, ik heb er geen één gezien, misschien het feit dat het geasfalteerd was dat het snelweg wordt genoemd. Maar ik kan en mag op een hoogte van 3800 meter,waar wij toch ongemerkt weer over heen gingen, ook geen vierbaans snelweg verwachten. Zou ook niet passen in de reis die wij maken en gaan wij gewoon verder met chaos en wanorde. Vrachtwagens stil op de weg en busjes met mensen op het dak of slapend achter in een pick-up, een trailer vol met schoolkinderen. Het fijne is zo wel dat zelfs de minst boeiende reisdag van de vakantie ongemerkt weer super vermakelijk is en Dennis en ik vele malen kostelijk moeten lachen om weer een vrachtwagen in de greppel, de kuilen in de weg, asfalt wat regelmatig veranderd in grote stukken met keitjes (nee geen klinkertjes, dat zou veel te mooi zijn) of weer een truck van Van Dijk Transport. Aangekomen in de voorlopers van de Amazone is het bloedheet en vochtig en klam warm. Heel erg groen en echt Jungle, bij aankomst in de cabana's waar wij slapen werd de jongste zoon van Paul zijn familie direct door een aapje gebeten. Gaat gelukkig allemaal goed en het is pas 19.30 uur dus zeker nog 2 a 3 uur te gaan vandaag en aangezien hier ieder moment wel wat gebeurd vraag ik mij af of ik vanavond of morgen nog iets bij deze dag aan moet vullen.

Dit was gisteren geschreven, de avond is verder rustig verlopen buiten dat wij in het dorp iemand met verstand van voetbal tegenkwamen en in de jungle rondliep in een Ajax-shirt. Vanmorgen heb ik in mijn eentje ruim een uur in de auto rondgereden aangezien ik vroeg wakker was. Van mijn vader heb ik altijd geleerd de hoofdweg te verlaten, nou begrijpen jullie dat hoofdweg hier al een subjectief iets is maar ik ben dus het pad verlaten naar nog kleinere paadjes en het was weer bijzonder om te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Villa Tunari

Bolivia

Vanuit Peru nu eindelijk in La Paz, meer te lezen onder reisverslagen

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2015

Coroico

11 Januari 2015

WAAROM

12 December 2014

Feliz compleanos

12 November 2014

Dansen

10 November 2014

Smile
Niels

Nadere toelichting lijkt mij niet nodig, lezers kennen mij wel. Alleen moet ik er bij vermelden dat het sinds enige weken wel gaat om 'NUEVO NIELS' klaar voor een nieuwe uitdaging.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 15262

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 01 November 2015

Het vertrek

14 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia

Landen bezocht: