un dia tranquillo - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu un dia tranquillo - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu

un dia tranquillo

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 September 2014 | Bolivia, La Paz

Gezien mijn lichaam de rollercoaster van La Paz toch nog niet geheel kon verwerken, dit werd heel duidelijk aangegeven door op onplezierige en onaangekondigde momenten vocht op eveneens onplezierige wijzes abrupt mijn lichaam te doen verlaten, heb ik vandaag maar gekozen om een dagje wat rustiger aan te doen.
En lieve tante Els, ik kan je vertellen de schoenen niet te hebben gekocht. Deze schoenen zijn namelijk bedoeld voor wandeltochten in de bergen en straks in de jungle, dus om door de modder te lopen en niet om er modder in te laten lopen!!!!

Vandaag wat orde in mijn kamer geschept en spullen bij elkaar gezocht om het te gaan schilderen, hangers verzameld om eindelijk alles op te kunnen hangen. Gelukkig hoef ik niet te schrijven de was gedaan en gestreken want dit wordt gelukkig gedaan door ….. die 6 dagen per week in huis is en het huishouden doet en overigens net een heerlijke lunch voor mij heeft gemaakt. Pure luxe.

Maar maak dit ook niet mooier dan het is want Bolivia is officiel een derde wereld land dus luxe is niet een woord wat wij vaak gebruiken alhier. Uitzending gemist kijken op mijn laptop is niet mogelijk, net zoals youtube. Daar is het internet niet sterk genoeg voor. Wij hebben navraag gedaan om dit te verhogen maar dat was niet mogelijk, de hoeveelheid mb’s of bytes of hoe het ook heten mag was al vergeven voor de wijk van Dennis. En ik kan jullie vertellen dat de hoeveelheid aan data die jullie op jullie telefoon kunnen ontvangen al vele malen meer is dan wij hier in de woning. Maar zoals vaker gezegd, gewoon maar naast je neerleggen. Gelukkig heb ik wel de tweede helft van Ajax PSG op tv kunnen zien en bij de goal van Schöne de bekende latijns Amerikaanse GGGGGOOOOOOOOOAAAAAAL gehoord. Tevens was die stukken langer dan hier geschreven.

Verder druk Spaans geleerd vandaag want daar moet verbetering in plaats vinden alhoewel ik heel wat complimenten krijg. Maar het kan goed zijn dat ik ze verkeerd begrijp of dat ze gemaakt worden omdat ik bevriend met El Directoro ben. In huis dus niet veel bijzonderheden meegemaakt alhoewel misschien wel een leuke wetenswaardigheid is dat alle (zo goed als) woningen in La Paz zijn voorzien van enkel glas. Zelfs nieuwbouw wordt nog voorzien van enkel glas. Maar daar blijft het niet bij, de woningen zijn veelal, net zoals die van Dennis, niet voorzien van verwarming. Denk nu niet wat maakt het allemaal uit in Zuid Amerika, hou er rekening dat ik zo hoog zit dat ik bijna op visite bij Jezus in de hemel zou kunnen gaan. De nachten zijn dus onder 0 graden of daar net boven dus gewoon fris of voor mij als koukleum gewoon koud. Dubbel glas voor ons zoiets normaals, je denkt er niet eens over na, het glas waar wij thuis uit drinken is bij wijze van spreken nog dikker dan hier in de woningen wordt gebruikt, maar al dit soort ervaringen zetten je wel weer even met beide benen terug op de grond als je zo’n luxe leven gewend bent zoals wij dat eigenlijk allemaal hebben in Nederland ondanks dat wij dat niet altijd beseffen.

La Paz lijkt mij tot slot wel een geweldige vakantie bestemming voor medewerkers van de verkeerspolitie, mensen uit de bouw zullen ook aardig lachen om wat zij hier kunnen zien op bouwplaatsen of voor mensen die werken voor de keuringsdienst van waren. Het is voor ons allen al een belevenis maar voor hen lijkt het mij een extra uitdaging hier hahahaha.

Het is hier 15.30 uur, benieuwd of er nog bijzondere dingen mijn pad kruizen vandaag maar dat lezen jullie dan een andere keer.

  • 20 September 2014 - 15:27

    Robert Oranje :

    hoeveel graden is het overdag?

  • 20 September 2014 - 22:27

    RAY:

    GELUKKIG MAAK JE ELKE DAG NOG WAT NIEUWS MEE.

  • 21 September 2014 - 02:42

    Niels Dronkers:

    Robert, het is hier dagelijks tussen de 16 en 22 graden overdag. Alleen koelt het aan het eind van de middag als de zon ondergaat heel erg snel af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Bolivia

Vanuit Peru nu eindelijk in La Paz, meer te lezen onder reisverslagen

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2015

Coroico

11 Januari 2015

WAAROM

12 December 2014

Feliz compleanos

12 November 2014

Dansen

10 November 2014

Smile
Niels

Nadere toelichting lijkt mij niet nodig, lezers kennen mij wel. Alleen moet ik er bij vermelden dat het sinds enige weken wel gaat om 'NUEVO NIELS' klaar voor een nieuwe uitdaging.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 15285

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 01 November 2015

Het vertrek

14 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia

Landen bezocht: