Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Niels Dronkers - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

08 September 2014 | Peru, Lima

Lima, de stad van de toeters want zonder claxon tel je hier niet mee!! De gehele dag hoor je getoeter, of het nog zin heeft vraag ik mij af want je hoor constant toeters dus je luistert er gewoon niet meer naar. Jammer dat ik zelf niet heb gereden hier want dat lijkt mij een bijzondere ervaring, afdwingen en doordouwen lijkt mij wel de juiste instelling anders gaat het nog langer duren.

Om zeven uur vanochtend zat ik aan het ontbijt en daarna ben ik met mijn extra bagage naar de busonderneming geweest. Morgen mag ik met de busreis maar 1 koffer meenemen en mijn handbagage maar ik heb ook mijn golftas mee, deze zit in een speciale travelbag die ook nog eens volgestopt zit met schoenen en kleding. Daar in diverse rijen moeten staan, men sprak geen woord Engels en mijn Spaans is ook nog lang niet wat het moet zijn. Maar nadat de travelbag volledig in het plastic was gewikkeld (moest) is deze verstuurd naar Cusco waar ik hoop het vrijdag weer op te kunnen pikken. Hoop, want niets is zeker hier.

Mijn ervaringen omschrijven is lastig want dat zijn er veel, heel erg veel. Een stad is een stad maar het is toch geheel anders dan dat ik gewend ben. Heel veel heel kleine winkeltjes en eettentjes, heel veel karren op straat met eten. Zelf taco's op straat gegeten aan een lange bar en je krijgt veel voor weinig.

Verder zal het getoeter mij bij blijven en rijen. Op de foto's kan je zien, in de rij voor het stoplicht, in de rij voor de bus, in de rij voor de bank. Laat ik zeggen dat je geen haast moet hebben.

Ik heb momenteel geen benen meer over, heb minimaal vijf uur gewandeld vandaag en alleen nog maar in de wijk Miraflores en San Isidro geweest. Morgen met de bus naar Nazca, so to be continued

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Nadere toelichting lijkt mij niet nodig, lezers kennen mij wel. Alleen moet ik er bij vermelden dat het sinds enige weken wel gaat om 'NUEVO NIELS' klaar voor een nieuwe uitdaging.

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 15265

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 01 November 2015

Het vertrek

14 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia

Landen bezocht: